Mediji o medijima, Događaji, Informacije

Svakog drugog petka
Prijave za newsletter
Aktuelne medijske teme, svakog drugog petka u mesecu u Vašem Inboxu....

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Novi mediji
Članci i informacije o Internetu, multimediji, digitalnom zapisu...
Direktni prenosi konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
Aktuelni konkursi za novinare, urednike, fotoreportere, medijske kuće...

Press kliping tekstova koje mediji objavljuju jedni o drugima

Prijavite se na MC mejling liste

MEDIJI SUVIŠE HVALE POLITIČARE

Izvor: Pravda, 05.04.2012; Strana: 4

0 komentara      Ostavite komentar

BEOGRAD - Mediji u Srbiji izbore prate kao važan događaj, ali su sadržaji izveštavanja dominantno pozitivni i promotivni, rezultati su koje je objavio Biro za društvena istraživanja. Zoran Gavrilović, glavni analitičar Biroa, kazao je da je, prema prvom izveštaju, posmatranje izveštavanja medija od 18. do 31. marta pokazalo da mediji u Srbiji političare u izbornoj trci ne prate u dovoljnoj meri na kritičan i analitički način.

Medijske objave
- Kada izveštavaju o aktivnostima nosilaca javnih funkcija koji su istovremeno i kandidati sa izborima, mediji se suočavaju sa teškoćom da razlikuju praćenje njihovog rada kao zvaničnika i njihovih aktivnosti u kampanji - rekao je Gavrilović. Gavrilović je naveo da je istraživanje obuhvatilo šest televizija - RTS, B92, „Pink“, „Prvu“, „Studio B“ i TV Vojvodinu, pet dnevnih novina - „Politiku“, „Pravdu“, „Blic“, „Večernje novosti“, „Danas“ i četiri informativna internet portala - B92, „Pres“, „Kurir“ i „Mondo“. Prema Gavrilovićevim rečima, dvonedeljni monitoring je pokazao da elektronski mediji dopuštaju političarima da promovišu sebe i svoj rad. Gavrilović je ukazao da je RTS kao javni servis po broju objavljenih priloga najviš e prati izbornu kampanju, a u 80,2 odsto slučajeva, posmatrani prilozi su imali formu izveštaja sa audiovizuelnim pokrivanjem. Prema njegovim rečima, beogradska televizija B92 ima prostorne umerenosti u predstavljanju stranaka, a „Studio B“ je jedina televizija koja je izborni blok „izbacila“ iz centralne emisije vesti.

Najviše o Vladi
Govoreći o štampanim medijima, Gavrilović je rekao da list „Politika“ u najvećoj meri prenosi informacije o posmatranim akterima, i to najviše o Vladi Srbije, a na nivou stranaka najviše su zastupljene DS i SNS. Kada je u pitanju naš list „Pravda“, u istraživanju je navedeno da je list okrenut ka vestima i izveštajima, kao dominantnim žanrovima. Posmatrano po akterima, u istraživanju se navedi da je najviše prostora dobila Vlada Srbije.
Izborne liste „Pokrenimo Srbiju - Tomislav Nikolić“ i „Izbor za bolji život - Boris Tadić“ predstavljene su u „Pravdi“ kao dominantno pozitivne. Kada je u pitanju dnevni list „Danas“, navedeno je da da je prostorna zastupljenost daleko od uravnotežene, i da se najviše prostora daje DS-u. Prema navodima ovog istraživanja, „Blic“ je najviše prostora dao koaliciji „Izbor za bolji život - Boris Tadić“ koja je u najvećoj meri pozitivno predstavljena. Koalicija „Pokrenimo Srbiju - Tomislav Nikolić“ čak je zauzela četvrtinu manje prostora, ali i negativnije je predstavljena u „Blicu“ od liste okupljene oko DS.
Autor: R. BERBATOVIĆ

Pogledajte sve komentare (0)     Ostavite komentar

Objavljeni komentari sadrže stavove koji nisu stavovi Medija centra. Odgovornost za sadržinu poruke i tačnost podataka snose korisnici sajta koji su komentare poslali.

Postavi link ka ovoj stranici na Facebook-u

Mediji o medijima

Ključne reči
   sve reči   tačnu frazu   bilo koju reč
Ključne reči

Za pretragu po datumu možete koristiti kalendar u levoj margini.