Mediji o medijima, Događaji, Informacije

Svakog drugog petka
Prijave za newsletter
Aktuelne medijske teme, svakog drugog petka u mesecu u Vašem Inboxu....

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Novi mediji
Članci i informacije o Internetu, multimediji, digitalnom zapisu...
Direktni prenosi konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
Aktuelni konkursi za novinare, urednike, fotoreportere, medijske kuće...

Press kliping tekstova koje mediji objavljuju jedni o drugima

Prijavite se na MC mejling liste

KVALITETNA DIGITALNA SLIKA

Izvor: Danas, 03.04.2012; Strana: 23

0 komentara      Ostavite komentar

Martin Ornass-Kubacki, potpredsednik i regionalni direktor SES Astra, objašnjava za Danas prednosti satelitskog prenosa televizijskih kanala

u svakom domaćinstvuBeograd - Digitalizacija i generalno unapređenje distribucije i prijema televizijski i radio programa zahvatili su ceo svet, a u narednom periodu analogni signal će otići u istoriju i u Srbiji. Martin Ornass-Kubacki, potpredsednik i regionalni direktor SES Astra, vodećeg svetskog satelitskog operatera, za Danas objašnjava na koji će način digitalizacija biti sprovedena u Srbiji, odnosno koje benefite njegova kompanija može doneti u naša domaćinstva.

- Koje su glavne odlike poslovanja kompanije SES na međunarodnom tržištu, šta je to što vas izdvaja od konkurencije?
- Postoji veliki broj razlika između nas i naše konkurencije. To su najpre tehnička izvrsnost i dobro organizovano poslovanje. Trenutno imamo 50 lansiranih satelita sa kojima raspolažemo, odnosno više od 5.200 televizijskih kanala koje emitujemo, od čega je 1.200 sa HD signalom, i gotovo hiljadu radio-stanica. Razlika je evidentna i u našoj filozofiji saradnje sa klijentima, jer ih mi smatramo partnerima. Ne obezbeđujemo im samo satelitski prostor, već blisko sarađujemo na svim nivoima kao što su marketing, prodaja, savetovanje prilikom započinjanja saradnje, delimo znanje stečeno na svim tržištima na kojima poslujemo. Verujemo da to naše partnere podstiče da sa nama sarađuju godinama. Još jedna prednost SES ASTRA je marketingška podrška koju nudimo našim korisnicima i partnerima. Mi smo svetska kompanija ali naš pristup je da sarađujemo lokalno na svakom tržištu i sa svakim klijentom da bismo obezbedili siguran rast našeg poslovanja.

- Koje su glavne prednosti satelitskog prenosa slike visoke definicije?
- Satelitska distribucija je odličan način prenosa sadržaja visoke definicije zahvaljujući raspoloživom protoku i stoprocentnoj pokrivenosti što nam je omogućilo direktan pristup svim domaćinstvima na teritoriji koju naši sateliti pokrivaju. Ovaj standard je postao veoma popularan među gledaocima što su mnogi emiteri shvatili. O tome najbolje govore brojke - samo u drugoj polovini 2011. pridodali smo 100 novih HD kanala našoj ponudi.

- Distribuirate više hiljada TV kanala, kakva je vaša uloga u digitalizaciji kao novom standardu prijema programa?
- Došlo je vreme digitalnih medija i analogni TV signal polako zastareva. Većina zemalja u Evropi se fokusira na hibridna rešenja u procesu digitalizacije, što je kombinacija zemaljskih tehnologija sa satelitskim. Ovo omogućava potpunu pokrivenost zemlje digitalnim signalom. SES kao vodeći svetski satelitski operater ima odgovarajuće iskustvo u ovoj oblasti kao i u mnogim delovima samog procesa. Stoga se nadam da ćemo i u Srbiji biti potpora čitavom procesu. Kada govorimo o satelitu prvo treba naglasiti domet. Satelitskim prenosom, emiteri dobijaju trenutni pristup svom gledalištu koje je pokriveno satelitom. Satelitske komunikacije nisu fizički ograničene i ne ostavljaju bele zone. Ovo je odličan način za distribuciju TV i radio signala, kao i pružanje interaktivnih usluga, kao što je širokopojasni interne velikom broju krajnjih korisnika istovremeno. Digitalni satelitski TV i radio nude publici široku paletu zanimljivih kanala, a sve što im je potrebno je mala satelitska antena od prečnika 60 centimetara i standardni prijemnik satelita povezan sa TV aparatom.

- Koja tržišta su najrazvijenija kada je u pitanju prijem satelitskih programa i digitalizacija, koja zaostaju, odnosno koja imaju velik neiskorišćen potencijal?
- Kada govorimo o tržištu centralne i istočne Evrope, primetan je veliki rast. Nekoliko godina smo sarađivali u Češkoj i Slovačkoj sa satelitskim TV platformama CS Link i Skylink koje dopunjuju zemaljsku digitalizaciju u ovim zemljama preko veoma popularne orbitalne pozicije Astra 23,5 E. U Češkoj je prelaz sa analogne televizije završen u februaru ove godine, a proces digitalizacije je završen i u Slovačkoj. Trenutno, na primer, preko satelitske platforme Skylink / CS Link, digitalni signal dospeva do više od dva miliona domaćinstava u Češkoj i Slovačkoj. Ova dva tržišta, uz nekoliko zapadnih zemalja poput Francuske, Engleske i Austrije, pravi su primer da digitalizacija izvedena i zemaljski i satelitski ne predstavlja problem, već naprotiv, dozvoljava da digitalni signal dospe do svih domaćinstava i to vrlo efikasno.

- Gde je tržište Balkana i Srbije na globalnoj mapi Evrope i sveta?
- Srbija i Balkan su veoma važna tržišta. Već smo potpisali ugovor sa Telekomom Srbija za prenos satelitskih kanala srpske nacionalne televizije RTS Sat i Radio Beograda preko SES ASTRA orbitalne pozicije 19,2 E. Iz perspektive Astre mislimo da će se, pogotovo tokom doba digitalizacije, Srbija i Balkan razviti vrlo brzo u smislu broja digitalizovanih domova, prodatih ravnih TV ekrana. Prisutni smo i u Rumuniji zahvaljujući sporazumu sa CME (31,5 E). Prošle godine smo ušli i na bugarsko tržište. Naš najpoznatiji korisnik ovde je DTH operater Satellite BG koji koristi kapacitete na poziciji 23,5 stepeni istočno za emitovanje paketa od više od 70 kanala, uključujući i HD kanale i sve veće, javne i komercijalne, programe u Bugarskoj. Pozicija 23,5 stepeni istočno uživa veliku popularnost u regiji srednje i istočne Evrope i zemljama Beneluksa. Pored satelitske BG, ovaj položaj takođe koristi CS Link i Skylink. Ostali klijenti u tom položaju su na primer Canal Digital i TV Vlaanderen u Beneluksu.

- Pomenuli ste saradnju sa srpskim kompanijama i provajderima, u čemu se ta saradnja ogleda? Kakvi su vaši planovi za našu zemlju?
- Da, uspostavili smo saradnju sa srpskim kompanijama i pružaocima usluga i vrlo smo ponosni na to. Naši sateliti omogućuju srpskoj televiziji i radio kanalima da budu na raspolaganju, u vrhunskoj visokoj rezoluciji, na čitavom Balkanu i u celoj Evropi. Mi smatramo da je Balkan vrlo dinamična regija s velikim poslovnim potencijalom u televizijskom sektoru i verujemo da će nam RTS Sat kao referenca omogućiti dalji rast i razvoj u ovoj regiji.

- Na koji način vaše usluge mogu unaprediti užitak uz televizor?
- Preko male satelitske antene usmerene ka orbitalnoj poziciji ASTRA 19,2 ili 23,5, gledalac dobija instant pristup stotinama regionalnih i međunarodnih kanala izvrsnog kvaliteta, takođe u HD standardu. Sigurni smo da svako može naći zanimljiv sadržaj u našoj velikoj programskoj ponudi, u kojoj se može uživati bukvalno svuda, zahvaljujući sveprisutnoj satelitskoj pokrivenosti. Vidimo trendove segmentacije tržišta širom sveta, što znači da su ljudi sve manje zainteresovani za opšte zabavne kanale. Ali oni žele da vide svoje omiljene tematske kanale sa filmovima, vestima, sportom, dokumentarcima, sapunicama, te su i DTH satelitske platforme od velike važnosti. Takođe, sa HD ili 3D kvalitetom, gledaoci ulaze u potpuno novi nivo iskustva i toga se tiče i naš posao, emocije.

- Kakvi su vaši planovi za budućnost, što na globalnom nivou, što na Balkanu i Srbiji?
- Pre svega, mi se fokusiramo na dalji razvoj cele regije srednje i istočne Evrope, za koju smo zaduženi mi iz regionalnog sedišta u Varšavi. Na globalnom nivou obraćamo pažnju na razvoj HD i 3D medija. Izgleda da će prelazak sa SD na HD postati vrsta standarda, kao što je nekada došlo do promene crno-belog programa u program u boji. Mi svakako želimo, zajedno sa svojim partnerima, da razvijemo dodatne usluge visoke rezolucije. U 2012. godini želimo da usmerimo napore ka područjima gde u poslednjih nekoliko godina nismo bili toliko prisutni i koji su od velikog potencijala i važnosti, između ostalih, tu spadaju i Srbija i čitav Balkan - zaključuje Ornass-Kubacki.
Antrfile:
Specifična regulativa

- Naš posao je vrlo specifičan, što znači da naši najveći resursi sateliti, kruže oko sveta i ne „stoje“ na zemlji ni u jednoj zemlji, dakle na nas ne utiču lokalni propisi u velikoj meri. To nam takođe daje poziciju stabilnog, neutralnog igrača, koju naši korisnici vide kao veliku vrednost. Mi smo neutralna platforma koja podržava nacionalne i privatne radijske i televizijske emitere širom sveta. Fokusirani smo na potrebe naših kupaca i uložićemo ogromne napore za postizanje zajedničkih ciljeva. Zbog toga smo osnovali regionalnu kancelariju sa visoko kvalifikovanim stručnjacima i kako bismo bili što bliži pojedinačnim tržištima. U Srbiji kao i u drugim zemljama nastojaćemo da pomognemo svakom potencijalno zainteresovanom entitetu - objašnjava Martin Ornass-Kubacki.

Široka lepeza partnera

SES kao vodeći svetski satelitski operater za klijente ima najveće emitere i telekom operatere u svetu. Sateliti distribuiraju najpopularnije evropske kanale koje obezbeđuju najuspešniji DTH operateri kao što su Sky Deutschland, Sky u Ujedinjenom Kraljevstvu, Canal+ Group (Francuska i Španija), Orange, Deutsche Telekom, ORF ili Skylink/CS Link u Češkoj i Slovačkoj i hiljade pojedinačnih kanala. Na usluge SES oslanjaju se mnogi privatni i javni emiteri čime im ova kompanija pruža podršku za poslovanje širom sveta.

Autor: RADOVAN BIBIĆ

Pogledajte sve komentare (0)     Ostavite komentar

Objavljeni komentari sadrže stavove koji nisu stavovi Medija centra. Odgovornost za sadržinu poruke i tačnost podataka snose korisnici sajta koji su komentare poslali.

Postavi link ka ovoj stranici na Facebook-u

Mediji o medijima

Ključne reči
   sve reči   tačnu frazu   bilo koju reč
Ključne reči

Za pretragu po datumu možete koristiti kalendar u levoj margini.