Mediji o medijima, Događaji, Informacije

Svakog drugog petka
Prijave za newsletter
Aktuelne medijske teme, svakog drugog petka u mesecu u Vašem Inboxu....

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Novi mediji
Članci i informacije o Internetu, multimediji, digitalnom zapisu...
Direktni prenosi konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
Aktuelni konkursi za novinare, urednike, fotoreportere, medijske kuće...

Press kliping tekstova koje mediji objavljuju jedni o drugima

Prijavite se na MC mejling liste

KO SU GAZDE MEDIJA

Izvor: Kurir, 08.09.2010; Strana: 3

0 komentara      Ostavite komentar

Predsednica Saveta za borbu protiv korupcije Verica Barać izrazila je sumnju da se iza određenih tekstova o njoj plasiranih u listu Pres krije Miroslav Mišković, što je otvorilo pitanje da li je poznata struktura vlasništva u pojedinim medijima.
- VukaŠin ObradoviĆ, predsednik NUNS:
- NUNS se bori za potpunu javnost u vlasničkoj strukturi medija. Čak je i prvi čovek RTS rekao da u Srbiji postoji čovek koji ima četiri televizije i barem dva štampana medija. To što se ne zna ko su stvarni vlasnici, vodi ka zloupotrebi medija.
- Vladimir VodineliĆ, profesor Pravnog fakulteta:
- U svim iole razvijenijim društvima transparentnost vlasništva nad medijima već je obezbeđena, ne samo deklarativno već i faktički. Za to se stvaraju zakoni čiji je zadatak da obezbede dve stvari: da se nad medijima ne formira monopol niti preterana koncentracija, i da vlasništvo nad medijima bude vidljivo. Kada je reč o štampanim medijima, Srbija nema nijedan zakon koji bi određivao meru dopuštene koncentracije medija u nečijim rukama.

- Nino BrajoviĆ, sekretar UNS:
- Ne želim da komentarišem optužbe Baraćeve upućene Miroslavu Miškoviću, ali je s profesionalnog stanovišta nedopustivo da neko poručuje tekstove. Redakcija mora da bude autonomna, dok je vlasništvo od presudnog značaja za poslovni model kompanije. Ipak, krupan kapital i glavni igrači na tržištu reklama u priličnoj meri upravljaju uređivačkom komponentom medija u Srbiji. To govorim na osnovu saznanja, ne na osnovu uvida u vlasničku strukturu, jer je netransparentna. Tek kada su počeli da se prepucavaju Stanko Subotić, Milan Beko i VAC, saznali smo da su vlasnici Večernjih novosti neke of-šor kompanije.

- Nemanja NenadiĆ, izvršni direktor organizacije Transparentnost Srbija:
- Pre nekoliko godina postojala je namera da se donese zakon koji bi uredio pitanja transparentnosti medijskog vlasništva i nedozvoljene koncentracije. U izradi tog teksta učestvovao sam kao član radne grupe. Iako je on bio prezentovan više puta, nikada nije ušao u proceduru. Odredbe koje se odnose na transparentnost vlasništva trebalo je da pokažu javnosti ne samo ko su neposredni osnivači dnevnih novina već da se vidi vlasnička struktura, sve dok ne bude potpuno jasno da nemamo neke „ljude iz senke“

Autor: NN

Pogledajte sve komentare (0)     Ostavite komentar

Objavljeni komentari sadrže stavove koji nisu stavovi Medija centra. Odgovornost za sadržinu poruke i tačnost podataka snose korisnici sajta koji su komentare poslali.

Postavi link ka ovoj stranici na Facebook-u

Mediji o medijima

Ključne reči
   sve reči   tačnu frazu   bilo koju reč
Ključne reči

Za pretragu po datumu možete koristiti kalendar u levoj margini.