Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...
Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...
izveštaji:
Konferencija za novinare
Biroa za društvena istraživanja (BIRODI)
Govore:
Simultani prevod
...Veliki broj posmatranih medija u praćenju izbora nastavlja sa načinom izveštavanja uočenim i u prethodna dva kruga monitoringa. Iako je uočen trend rasta neutralnih najava priloga u informativnim emisijama, sveukupno izveštavanje i u štampanim i elektronskim medijima je dominantno pozitivno. Mediji svoju ulogu ograničavaju na "prenošenje" promotivnih informacija o učesnicima kampanje. Većina medija, osim dnevnog lista Danas, odustaje od svoje kontrolne uloge, odnosno analitičkog i kritičkog izveštavanja.
Izveštavanje o predizbornoj kampanji se intenziviralo u odnosu na prethodni period jer se uz postojeću kampanju za parlamentarne izbore odvija i kampanja za predsedničke izbore. Teme koje su najprisutnije u izveštavanju o predizbornoj kampanji se tiču ekonomsko-socijalnih problema, nezaposlenosti, investicija, poljoprivrede. Teme vezane za Evropsku Uniju, korupciju i Kosovo i Metohiju su manje zastupljene. Uprkos povećanom obimu izveštavanja medija, o temama koje su predmet kampanje se izveštava na površan način. Navedeno je posledica činjenice da teme u kampanji političke partije takođe na površan način predstavljaju. Ovaj trend je prisutan i u emisijama debatnog karaktera.
Rezultati monitoringa još jednom, nažalost, kod posmatranih medija potvrđuju obrazac upotrebe niskih novinarskih standarda. Uključujući brojne primere nepotpisanih članaka ili nepoznatih izvora (štampani mediji), istih snimaka u prilozima o pojedinim političkim partijama (posebno prilozi URS, SPS, Preokret) na različitim televizijama ili često korišćenje informacija samo iz jednog izvora (najčešće se koriste podaci novinske agencije “Tanjug”, kada je reč o televizijama)...