Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...
Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...
Možda smo umesto naslova „Srbija ne veruje RTS-u“ mogli da naš tekst zbog koga ste reagovali naslovimo: „Velika većina građana ne veruje u RTS-u“, tu se slažemo, mada to nije ni bitno, ali ovom prilikom moramo vama i javnosti da ukažemo na proizvoljna i netačna tumačenja iz vašeg saopštenja.
– Stav, rečnik i ton reakcije RTS na tekst u Danasu u kome se prenosi istraživanje fondacije Konrad Adenaur prema kome skoro 65 odsto građana nema poverenje u javni medijski servis koji pored države sufinansiraju građani – apsolutno su neprimereni za jednu takvu medijsku kuću. RTS kao javni servis mora da radi u interesu svih nas koji ga plaćamo, da bude stub demokratije, glavni kontrolor vlasti, ali povrh svega primer kvalitetnog novinarstva, novinarske etike i primerenog javnog izražavanja. Ne priliči Javnom servisu da u zvaničnom saopštenju koristi rečnik Pinka kako bi se obračunao sa jedinim nezavisnim građanskim dnevnim listom u Srbiji.
– Poređenje lista Danas sa provladinim propagandnim biltenom Informer je vređanje zdravog razuma i dobro poznati papagajski manir režimske propagande da Danas naziva „žutom štampom“. U tu šemu blaćenja Danasa u kojoj učestvuju najviši državni funkcioneri ovim saopštenjem ste se savršeno uklopili. List Danas, a to pokazuju svi monitorinzi Saveta za štampu i drugih organizacija, čak i onih bliskih aktuelnoj vlasti, za svoje 22 godine postojanja nije imao toliko prekršaja etičkog kodeksa novinara, lažnih vesti i propagande koliko svakodnevno ima bilo koji tabloid, posebno onaj sa kojim nas upoređujete. I to samo na naslovnim stranama.
– Netačno je da nismo pomenuli koliko je poverenje građana regiona u njihove javne servise, jer smo regionalno istraživanje objavili nekoliko dana ranije u tekstu „Javni servisi u regionu pod teškim političkim uticajem“, a potom smo posebnu priču uradili samo na osnovu podataka iz Srbije. Važno novinarsko pravilo jeste da se morate obavestiti o temi o kojoj pišete, a vi ste jednostavno prenebregli okolnost da je Danas već objavio ono o čemu nam nadmeno držite lekciju.
– Nesporno je da sva istraživanja u poslednje vreme pokazuju globalni trend pada poverenja u sve vrste medija i to je svakako razlog da se svi zabrinemo i uradimo nešto po tom pitanju. Pogotovo moraju da se zabrinu javni servisi jer su oni direktno odgovorni građanima.
– Potpuno je besmisleno porediti poverenje građana u javni servis i privatne štampane medije, jer ste, da ponovimo, vi odgovorni svim građanima Srbije koji vas plaćaju. Zato smo iz rezultata istraživanja izdvojili upravo poverenje u javni servis, jer smatramo da je to mnogo bitnije za jedno zdravo demokratsko društvo – da imamo javni servis koji radi u interesu građana koji ga plaćaju i da mu ti građani i veruju.
– Ako vam isti ljudi pišu i vesti za Dnevnik i saopštenja, morate da se zabrinete jer su u pitanju osobe neopterećene činjenicama. Na primer, napisali ste da građani ne veruju Danasu, iako su anketirani u istraživanju Konrad Adenauera generalno pitani – da li veruju štampanim i onlajn medijima, a niko ih nije pitao da li veruju Danasu. Nemamo uopšte iluziju da bi mnogo ljudi reklo da veruju Danasu i da su ih pitali, ali nama je važno da čitaoci našeg štampanog izdanja i posetioci portala veruju Danasu. Možda ih je malo u odnosu na vašu publiku koju čine svi građani Srbije, ali ih je u poslednje vreme sve više, zahvaljujući našoj odluci da se časno bavimo novinarskom profesijom, ali i trenutnoj situaciji u državi, društvu i medijima.
– S obzirom na to da nas retko citirate u svojim programima, za razliku od, kako vi kažete, „našeg pobratima Informera“, želimo da vam se zahvalimo što ste ovim saopštenjem besplatno izreklamirali list Danas. Efekti reklame su se brzo osetili. Hvala, kolege!
Redakcija lista Danas
Pogledajte sve komentare (0) Ostavite komentar
Objavljeni komentari sadrže stavove koji nisu stavovi Medija centra. Odgovornost za sadržinu poruke i tačnost podataka snose korisnici sajta koji su komentare poslali.