Mediji o medijima, Događaji, Informacije

Svakog drugog petka
Prijave za newsletter
Aktuelne medijske teme, svakog drugog petka u mesecu u Vašem Inboxu....

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Novi mediji
Članci i informacije o Internetu, multimediji, digitalnom zapisu...
Direktni prenosi konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
Aktuelni konkursi za novinare, urednike, fotoreportere, medijske kuće...

Press kliping tekstova koje mediji objavljuju jedni o drugima

Prijavite se na MC mejling liste

BIRODI: Ko zastupa građane u izradi medijske strategije?

Izvor: BIRODI, 27.08.2017.

0 komentara      Ostavite komentar
Evalucija primene (prethodne medijske strategije), istraživanje medijskih potreba građana, netransparentan način formiranja radne grupe za izradu nove medijske strategije, izostanak onih koji bi zastupali interese društva i građana su ključni nedostaci, već sada, nedovoljno transparentnog procesa izrade nove medijske strategije.

Ukoliko navedenom dodamo i kratak rok za izradu dokumenta i nepostojanje javne rasprave, opravdana je sumnja da će i (nova) medijska strategija biti pokušaj da vlast i mediji, uz verifikaciju medijskih eksperata, dogovore podelu javnog (medijskog) budžeta. Kroz taj dogovor vlast dobija promociju i propagandu, a mediji sredstva za preživljavanje.

Podsećanja radi, u prethodnoj medijskoj strategiji definisano je da ‘’javni interes predstavlja ostvarivanje prava javnosti da bude obaveštena.’’

Nažalost, ponavlja se praksa da predstavnici ,,javnosti’’ (građani i građanke) ne učestvuju u procesu izrade (nove) medijske strategije.

Zbog te ,,javnosti’’ se i pravi medijska strategija i ta ,,javnost’’ kroz razna poreska davanja, učestvuje u finansiranju medija koji treba da budu u funkciji javnog interesa

BIRODI ističe da Ministarstvo kulture i informisanja nije uvažilo Vladin dokument iz 2014. godine – „Smernice za uključivanje organizacija civilnog društva u proces donošenja propisa“, koji afirmiše uključivanje organizacija civilnog društva u postupke pripreme, donošenja i praćenja primene propisa, radi obezbeđivanja njihove delotvorne i efikasne primene.

Ostaje nada da će novinarska udruženja, koja su i uključena u proces, uvažiti činjenicu da su im građani kao konzumenti (kupci) i korisnici (mediji su sredstvo za zaštitu i ostvarivanje prava građana) ključni saveznici u izgradnji njihove održivosti.

Pored sastava upitan je i rok izrade nove medijske strategije, kraj 2017. godine, kada bi ovaj dokument trebalo da usvoji Vlada Republike Srbije.

BIRODI će pratiti proces izrade i usvajanja nove medijske strategije i obaveštavati javnost o nalazima.

Pogledajte sve komentare (0)     Ostavite komentar

Objavljeni komentari sadrže stavove koji nisu stavovi Medija centra. Odgovornost za sadržinu poruke i tačnost podataka snose korisnici sajta koji su komentare poslali.

Postavi link ka ovoj stranici na Facebook-u

Mediji o medijima

Ključne reči
   sve reči   tačnu frazu   bilo koju reč
Ključne reči

Za pretragu po datumu možete koristiti kalendar u levoj margini.