Mediji o medijima, Događaji, Informacije

Svakog drugog petka
Prijave za newsletter
Aktuelne medijske teme, svakog drugog petka u mesecu u Vašem Inboxu....

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Novi mediji
Članci i informacije o Internetu, multimediji, digitalnom zapisu...
Direktni prenosi konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
Aktuelni konkursi za novinare, urednike, fotoreportere, medijske kuće...

Press kliping tekstova koje mediji objavljuju jedni o drugima

Prijavite se na MC mejling liste

50 NAJMOĆNIJIH U MEDIJIMA

Izvor: Blic, 12.01.2011; Strana: 12

0 komentara      Ostavite komentar

1. ŽELJKO MITROVIĆ (1) Svoje TV carstvo Mitrović je prošle godine proširio na Sloveniju i Makedoniju, a predanost poslu ga je koštala zdravlja i dovela do aplastične anemije, tako da se trenutno oporavlja u klinici u Nemačkoj. Vlasnik je najveće medijske korporacije u regionu koja obuhvata TV „Pink“, „Pink Montenegro“, „Pink BH“… Nema nikakvih nagoveštaja da bi u skorijoj budućnosti neko mogao da mu ugrozi prvo mesto na listi najmoćnijih u medijima. Vlasnik je izdavačke kuće „Siti rekords“, fabrike za štampanje CD i DVD izdanja, filmskog grada „PFI studios“ u Šimanovcima, a poseduje i avio-kompaniju i akcije u fabrikama vode „Iva“ i žvaka „Stars“… 2. ALEKSANDAR TIJANIĆ (2) Izabran je za direktora javnog servisa još jedan mandat. I dalje za svoju medijsku kuću proizvodi i obezbeđuje najgledanije domaće TV serije i ima najgledaniji dnevnik. Prebrodio je sve pokušaje inicirane iz političkih kuhinja da bude smenjen s mesta direktora RTS-a. Mada njegov rad i učinak mnogi pokušavaju da ospore, definitivno je od propalog i urušenog sistema stvorio nacionalnu televiziju koja uspeva da pridobije gledaoce, u čemu je važnu ulogu odigrala i uravnotežena uređivačka politika. I pored pretplate koju plaćaju gledaoci, RTS je napravio dugove koje bi direktor Aleksandar Tijanić trebalo da izmiri tokom novog mandata. 3. VESELIN SIMONOVIĆ (3) Medijski strateg koji kao glavni urednik „Blica“ već 14 godina postavlja nove standarde u novinskom biznisu. Odnedavno je i kao urednik prve integrisane redakcije u ovom delu Evrope, koja obuhvata „Blic“, besplatne dnevne novine „24 sata“ i internet izdanja, načinio još jedan korak ispred konkurencije. U centar interesovanja i angažmana uvek stavlja takozvanog malog, običnog čoveka i njegove probleme. Čitaoci već godinama prepoznaju tu glavnu ideju „Blica“ - da nema zabranjenih tema niti zaštićenih osoba, bez obzira na kojoj se poziciji nalazili. „Blic“ je godinama na prvom mestu po čitanosti i tiražu, a na prvoj poziciji se ustalila i internet prezentacija dnevnih novina. 4. DRAGAN ĐILAS (5) Gradonačelnik Beograda, potpredsednik DS i bliski saradnik predsednika Srbije Borisa Tadića, suvlasnik je kompanije „Multikom“ u čijem je vlasništvu „Dajrekt medija“, najveće preduzeće za marketinške usluge u Srbiji. Kao gradonačelnik je stekao naklonost Beograđana jer se latio poslova koje su njegovi prethodnici izbegavali, a kao poslovan čovek stekao je moć da se odupre pritiscima na nezavisno odlučivanje. „Sva moja imovina je suvlasništvo kompanije ‘Multikom’ od koje sam pre ulaska u politiku napravio jednu od najuspešnijih firmi u regionu, a koja u Srbiji nema nijednog državnog klijenta“, odgovorio je na prozivke političkih protivnika o poreklu svoje imovine. 5. SRĐAN ŠAPER (4) Osnivač i generalni direktor „McCann group“, vodeće kompanije za pružanje usluga u oblasti komunikacija u regionu. Jedan je od savetnika predsednika Srbije Borisa Tadića. U svetu marketinga nalazi se duže od 25 godina, a pre osnivanja agencije „McCann Erickson“ radio je kao kreativni direktor i reditelj u agencijama „Ogilvy & Mathera“, „Saatchi & Saatchi“ i „Idols & Friends“. Ugovor sa agencijom „McCann Erickson“ potpisao je 1997. U okviru grupe danas posluje 15 agencija u pet zemalja jugoistočne Evrope. Bio je uključen u kreiranje brojnih političkih kampanja. Član je Predsedništva DS. 6. JELENA DRAKULIĆ PETROVIĆ (6) Generalna direktorka najveće medijske kuće u našoj zemlji „Ringier Adžel Springer” koja izdaje dnevne novine „Blic”, „24 sata” i „Alo!”, tiražne nedeljnike „Blic ženu” i „Puls”, kao i politički nedeljnik NIN. U samom vrhu srpskog medijskog prostora su i ostala izdanja kompanije koju vodi, a onlajn izdanje “Blica” ubedljivo je najposećeniji internet sajt u Srbiji. Tokom 2010. godine Jelena Drakulić Petrović je uspešno predvodila na ovim prostorima jedinstven poslovni i medijski poduhvat – formiranje prve integrisane redakcije u ovom delu Evrope koja je s radom počela 1. novembra. 7. MINOS KIRJAKU (15) Od kako je vlasnik grčke televizijske stanice „Antena“ kupio Televiziju „Foks“ za jedan dolar i obavezao se da preuzme dug koji se procenjivao na 5,6 miliona evra, ova TV kuća, u međuvremenu s novim imenom Prva, znatno je podigla gledanost svog programa. Kada se uporedi sadašnja gledanost, s razlogom se može zaključiti da je Prva počela da se nameće kao jedan od lidera u takozvanim lakim sadržajima i filmskom programu. S druge strane, nagla promena medijske orijentacije rezultirala je raspuštanjem velikog dela informativne redakcije. Ujedno, Kirjaku se, za sada nezvanično, pominje i kao kupac RTV B92. 8. DRAGAN ŠOLAK (9) Direktor SBB, najvećeg kablovskog operatera u Srbiji koji „pokriva“ najgledanije sportske događeje, filmove, serije… Od 2007. kompanija je u većinskom vlasništvu evropskog fonda „Mid Evropa“ sa sedištem u Londonu i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD). U saradnji sa „Telemachom“ iz Slovenije, sa kojim ima iste većinske vlasnike i predsednika uprave, čini jedinstven telekomunikacioni sistem na teritoriji nekadašnje države. Pre angažmana u SBB-u Šolak je vodio nekoliko medijskih kompanija u centralnoj i istočnoj Evropi. Bio je jedan od pionira razvoja bioskopske video i TV distribucije na novim tržištima u istočnoj Evropi. 9. MANOJLO VUKOTIĆ (7) Generalni direktor i glavni urednik svih izdanja Kompanije „Novosti“. Vukotić je za glavnog urednika „Večernjih novosti“ imenovan nakon 5. oktobra 2000. godine. Iako su mu tokom protekle godine proricali definitivni odlazak s trenutne pozicije, prvenstveno zbog nejasne uloge tokom privatizaciji ove novine, Vukotić se pokazao dovoljno uticajan i sposoban da se zadrži na čelu jedne od najstarijih dnevnih novina u zemlji. Uredničko iskustvo Vukotić je sticao uređivanjem više dnevnih novina, a brojnim novinarima i urednicima koji danas rade u drugim redakcijama bio je mentor, prepoznatljiv po sposobnosti da prepozna pravu temu. 10. ROBERT ČOBAN (12) Vlasnik izdavačke kuće „Kolor pres grup“ koja u Srbiji objavljuje preko 90 časopisa. Široj publici je među njima najpoznatiji tabloid „Svet“, koji je veliki tiraž i slavu stekao škakljivim tekstovima i provokativnim fotografijama ličnosti sa estrade. Medijska kuća koju Čoban vodi jedna je od retkih koja u zemlji uspeva da posluje sa profitom, zbog čega povremeno na tržišze, uprkos finansijkoj krizi, izbacuje i nova izdanja. Čoban, koji je karijeru počeo kao dopisnik, danas „nadgleda“ časopose „Skandal“, „Hello“, „Lepota I zdravlje“, „Joy“, „CKM“, „Bravo“, „Moja beba“… KRITERIJUMI KOJIMA SE RUKOVODIMO PRAVEĆI LISTE MOĆNIH lakoća ostvarivanja ciljeva prepoznatljivost u javnosti finansijski i politički uticaj lični autoritet i ugled institucije koju predstavljaju lična harizma SREDA 12. JANUAR 2011. BLIC 13 11. BRANKICA STANKOVIĆ (10) Zbog profesionalnog i hrabrog načina na koji obrađuje teme kojima se bavi autorka „Insajdera“ dobila je nagradu „Ličnost godine“, koju misija OEBS u Srbiji dodeljuje pojedincima koji svojim angažmanom podržavaju demokratske promene. Brankica Stanković je jedini novinar u zemlji koji je zbog javnih pretnji ekstremnih navijačkih grupa pod danonoćnom zaštitom policije. Od njenih emisija podjednako strepe i tajkuni i pripadnici kriminalnih grupa. 12. GORAN STAMENKOVIĆ (11) Direktor Producentske kuće „Emoušen“, koja već godinama u velikoj meri kreira ukus publike kroz proizvodnju najgledanijih rialiti šou-programa. Najpoznatiji proizvod ove kuće bio je „Veliki brat“, a onda su usledili „48 sati svadba“, „Sve za ljubav“ i „Menjam ženu“. 13. DRAGAN BUJOŠEVIĆ (13) Glavni urednik dnevnog lista „Politika“. Nakon imenovanja je obećao da će politika zadržati ozbiljnost i analitičnost, čega se i danas drži. Karijeru je započeo u ovoj dnevnoj novini, četiri godine je radio u NIN-u kao novinar, pomoćnik i zamenik glavnog i odgovornog urednika, potom je bio glavni urednik „Evropljanina“, a vodio je i veoma gledanu emisiju „Nije srpski ćutati“. Objavio je knjigu „5. oktobar - 24 časa prevrata“, a dobitnik je nekoliko novinarskih nagrada. 14. SLAVICA ŠIMIĆ (16) Suvlasnica „Medija hausa“, preduzeća za marketing i zastupanje. Iako se uhvatila u koštac sa „muškim poslom“, njena firma je uspela da se izdigne među vodeće agencije u zemlji. Klijenti su joj veliki međunarodni i domaći oglašivači, ali Šimićeva ističe da su podjednako ponosni i na male i na velike klijente, kao i na odličnu saradnju s drugim agencijama. 15. PREDRAG PAVLOVIĆ (-) Glavni producent RTV „Pink“ i ujedno direktor Produkcijske kuće „Media Prime Time“, koja za „Pink“ realizuje „Farmu“, najgledaniji rialiti šou-program u Srbiji koji nema premca kada je u pitanju odanost publike. Pavlović upravo priprema i novi rialiti pod nazivom „Dvor“. 16. VERAN MATIĆ (8) Direktor i predsednik Upravnog odbora RTV B92, jedan od osnivača ove medijske kuće. S obzirom na promenu vlasničke strukture ove kuće, Matićeva uloga u kreiranju programa i u rukovođenju televizijom polako prelazi u tuđe ruke. Angažovan je u podršci nevladinom sektoru i brojnim humanitarnim aktivnostima. 17. LJUBICA MARKOVIĆ (17) Direktorka i jedan od osnivača Novinske agencije Beta, vodeće i najčešće citirane agencije u zemlji. Pre osnivanja svoje agencije Ljubica Marković je radila u istom poslu i bila dopisnik Tanjuga iz Rima. 18. DRAGOLJUB ŽARKOVIĆ (18) Glavni urednik nedeljnika „Vreme“, u kojem je od osnivanja. Jedan od novinara i urednika sa najvećim ugledom i autoritetom u zemlji, a političari se ne libe da ga privatno pozivaju na razmenu mišljenja i konsultacije o najvažnijim političkim temama. Osim rada u matičnom nedeljniku, objavljuje kolumne u vodećim dnevnim novinama u zemlji. Čest je gost u televizijskim emisijama posvećenim aktuelnim društvenim događanjima. 19. TIJANA BAJOVIĆ (21) Direktorka svih dnevnih izdanja kompanije „Ringier Adžel Springer“ u Srbiji, odnosno dnevnih listova „Blic“, „Alo!“ i besplatnih dnevnih novina „24 sata“, koje se dnevno štampaju u ukupnom tiražu preko 500.000 primeraka. 20. ALEKSANDAR TIMOFEJEV (26) Direktor i glavni i odgovorni urednik Televizije “Studio B”, koja je s njegovim dolaskom postala ono što bi i trebalo da bude - regionalna televizija sa obiljem servisnih informacija. O uspehu “Studija B” dovoljno svedoči činjenica da su ovu TV stanicu profesionalni novinari proglasili za najbolju i najkvalitetniju u 2010. godini, uprkos tome što su televizije s nacionalnom frekvencijom imale znatno gledanije programe. Karijeru je počeo na “Studiju B”, nastavio na Radiju i TV B92, da bi se kao urednik vratio u kuću u kojoj je započeo novinarsku karijeru. 21. BOJANA LEKIĆ (-) Posle dužeg odsustvovanja sa medijske scene, nekadašnja urednica više elektronskih medija u Srbiji vratila se u velikom stilu - kao generalni menadžer i vršilac dužnosti glavnog i odgovornog urednika TV “Avala”. Osnovni zadatak koji je očekuje nije nimalo jednostavan - da poveća gledanost ove televizije s nacionalnom pokrivenošću, što njenim prethodnicima nije polazilo za rukom. 22. ALEKSANDER TOJČ (22) Generalni direktor kompanije „Adria Media Serbia“, koji na to mesto dolazi sa mesta direktora strategije i razvoja kompanije „G+J International“. U Srbiji izdaju „Cosmopolitan“, „Men’s Health“, „National Geographic“, „Elle“, „Lisa“, „Story“, „Moj stan“... 23. ZORAN JANKOVIĆ (-) Producent i vlasnik „Košutnjak filma“, koji realizuje najgledanije televizijske serije „Ranjeni orao“, „Moj rođak sa sela“, „Bela lađa“... Na TV Beogradu radio je od 1978. do 1994. i realizovao više od 400 emisija i devet igranih filmova. U Producentskoj kući „Komuna“ bio je od 1994. godine, a 2005. osniva svoju producentsku kuću „Košutnjak film“. 24. MIRA GLIŠIĆ-SIMIĆ (-) Od decembra 2008. godine generalna direktorkra dnevnog lista „Politika“. Pre ovog postavljenja bila je dugogodišnji direktor „Zepter internacional“. 25. PREDRAG ANĐELKOVIĆ (-) Direktor “S Media” grupe u okviru koje posluje “Radio S” i istoimena marketinška kuća. “Radio S “ je u vlasništvu Predragovog oca Bakija Anđelkovića. Prema istraživanjima agencija, “Radio S” je protekle godine bio ubedljivo najslušanija radio-stanica u zemlji. Predrag Anđelković je takođe glavni i odgovorni urednik “Radijskog festivala”, Izdavačke kuće “S Media records”, su povodom aktuelnih događaja gostovali svi političari, često su pokretač i svojevrsni svetionik drugim medijima o temama kojima će se baviti tog i narednih dana. 27. SRĐAN BOGOSAVLJEVIĆ (28) Direktor Agencije za istraživanje javnog mnenja „Ipsos stratedžik marketing“. 28. SRBOBRAN BRANKOVIĆ (27) Direktor Agencije za istraživanje javnog mnenja „Medijum galup“. 29. MIRA ADANJA-POLAK (29) Novinarka sa velikim ugledom u TV novinarstvu i među kolegama, kao i s odličnim međunarodnim kontaktima i poznanstvima. Autorka emisija „Mira Adanja Polak i vi“ i „Ekskluzivno“, u kojima za sagovornike ima uticajne goste iz zemlje i sveta. 30. DEJAN JOCIĆ (-) Direktor Televizije “Prva”, srp skog porekla, rođen u Nemačkoj. Radio u nemačkim medijskim kućama “DSF” i “Pro7”. Poseduje konsalting kompaniju “Medienallee”, koja funkcioniše kao davalac usluga za pokretanje TV kanala i proizvodnju programa. 31. ANTONIJE KOVAČEVIĆ (41) Glavni urednik tabloida „Alo!“, koji je u prethodnoj godini postao jedan od najtiražnijih u zemlji, davno premašivši 100.000 prodatih primeraka. Kovačević je u novini uskladio kombinaciju duhovito obrađenih tema, bez obzira na njihovu društvenu težinu, i atraktivan dizajn lista. 32. MILICA MITROVIĆ (32) Muzička urednica Televizije „Pink“, supruga vlasnika istoimene televizije. Mada njeno zvanično zvanje u okviru medijske imperije Mitrovića ne govori mnogo, upućeni tvrde da je za mnoge važne odluke zaslužna upravo Milica. 33.ĐOKO KESIĆ (30) Glavni i odgovorni urednik svih izdanja „Pres pablišing grupe“, koja izdaje dnevne „Press“. Kesić je nekadašnji novinar „Borbe“ i „Naše Borbe“, a pre pokretanja “Pressa” bio je glavni urednik „Kurira“. 34. NEBOJŠA SPAIĆ (-) Glavni urednik nedeljnika NIN. Od 2001. do 2003. godine Spaić je bio glavni i odgovorni urednik Radio Beograda 202, a od 2005. je konsultant za medije i potom suosnivač agencije za biznis i medija konsalting. Objavio je više stručnih, publicističkih i beletrističkih knjiga. 35. NADEŽDA GAĆE (38) Donedavno predsednica Nezavisnog udruženja novinara Srbije, jedan od njegovih osnivača i predsednica Suda časti. Kao novinar veoma aktivna i prisutna u brojnim društvenim događajima. 36. IVAN STANKOVIĆ (36) Vlasnik agencije „Communis“, jedan od najiskusnijih marketinških stručnjaka. Godinama proizvode vrhunske reklame za koje su firma i Stanković lično dobili više nagrada i priznanja. 37. LJILJANA SMAJLOVIĆ (35) Predsednica Udruženja novinara Srbije, bivša urednica dnevnog lista “Politika” i stručnjak za međunarodne odnose. Bila je veliki protivnik usvajanja novog Zakona o informisanju. 38. ZORAN PAPIĆ (31) Izvršni direktor Asocijacije medija, poslovnog udruženje izdavača koji čine „Ringier Adžel Springer “, „Novosti“, „Kolor pres grup“, „Politika novine i magazini“, „Pres pablišing grupa“, „Adrija medija Srbija“, „Dnevnik - Vojvodina pres“, „Ekonomist“, „Vreme“, „Vojvodina-info“... 39. ZORAN SEKULIĆ (34) Urednik novinske agencije FoNet. Osim agencijskih vesti, u ponudi ima i video-produkciju. 40. MARKO SOMBORAC (40) Za svoje karikature koje izazivaju pažnju domaćih političara, ali i diplomatskog kora, dobio je više nagrada, a nezvanično je stigla i od predsednika Srbije, koji ga je primio u posetu. Priznaju mu sposobnost da otkrije pravu psihologiju ličnosti i da to nadogradi kroz crtež. 41. DRAGANA NIKOLIĆ SOLOMON (23) Šefica Odeljenja za medije Organizacije za evropsku bezbednost i saradnju u Srbiji. Veoma aktivna na zaštiti slobode novinara i medija, posebno u Sandžaku i na jugu Srbije. Prethodno je bila direktorka i urednica Balkanske istraživačke mreže za Srbiju. 42. SANDA SAVIĆ (39) Urednica Informativnog programa RTV B92, koji u konkurenciji elektronskih medija važi za najkvalitetniji. 43. NATAŠA VUČKOVIĆ LESENDRIĆ (43) Pomoćnica ministra kulture za medije. U ministarstvo je došla sa mesta generalnog direktora „APM Printa“. 44. OLJA BEĆKOVIĆ (-) Autorka “Utiska nedelje”, jedan je od retkih novinara kojem gosti ne odbijaju učešće u emisiji. Gledaoce podjednako ne ostavljaju ravnodušnim njihovi nastupi, ali ni komentari i nastup same autorke emisije. 45. GORDANA SUŠA (45) Glavna urednica VIN produkcije, sa velikim ugledom među kolegama i u javnosti. Bila je predsednica NUNS-a, a prethodno je 20 godina provela u RTS. 46. RUŽICA MEVORAH (46) Glavna urednica „Blic žene“, godinama najtiražnijeg nedeljnika u Srbiji. 47. GORDANA IGRIĆ (42) Direktorka Balkanske istraživačke mreže BIRN, koja je pokrenula novine na engleskom „Belgrade insight“ i brojne projekte iz oblasti istraživačkog novinarstva. Prethodno je godinama bila urednica londonskog Instituta za izveštavanje o ratu i miru. 48. DRAGAN ĐURKOVIĆ (-) Vlasnik Producentske kuće “Vizion tim”, koja realizuje “Survivor” i nekoliko drugih serijala. 49. BRANKA ĐUKIĆ (49) Od jula 2009. generalna direktorka i glavna urednica državne novinske agencije Tanjug. Đukićeva je za direktora agencije postavljena prvi put od osnivanja Tanjuga na osnovu javnog konkursa. 50. BRANISLAV BJELICA (-) Glavni i odgovorni urednik dnevnog lista “Kurir”.

Autor: NN

Pogledajte sve komentare (0)     Ostavite komentar

Objavljeni komentari sadrže stavove koji nisu stavovi Medija centra. Odgovornost za sadržinu poruke i tačnost podataka snose korisnici sajta koji su komentare poslali.

Postavi link ka ovoj stranici na Facebook-u

Mediji o medijima

Ključne reči
   sve reči   tačnu frazu   bilo koju reč
Ključne reči

Za pretragu po datumu možete koristiti kalendar u levoj margini.