
 
Izdanje broj 5 
25. maj – 8. jun 2011. 
 
Sadržaj 
 

 
ANEM: Agonija medijske scene– Žestoke reakcije na Tadićevu kritiku Alo – Objavljen nacrt Medijske strategije – 
Press osuđen zbog komentara čitalaca na sajtu – Kažnjen napadač na dopisnika Blica 

 
 
. 

 
Sedam nacionalnih TV emituje 100 filmova u jednoj sedmici - Organizovane grupe za podršku strankama na 
Internetu? - Stoti broj magazina STATUS - Direktorki Tanjuga nagradu Evropska asocijacija novinskih agencija 
(EANA) – Komentari izvinjenja RTSa - „Verska tolerancija – krupan korak ka EU“ važan projekt Medija centra 

 
 
. 

 
Javni protest novinara Politike – Slučaj privatizacije Večernjih novosti ponovo u centru pažnje – Zbog dugova pleni se 
oprema TV Valjevo – Ruski biznismen kupio 50% preduzeća Radio televizija Kraljevo i Ibarske novosti - Željko 
Mitrović prodaje TV Avalu – Saopštenje RTV Spektri 

 
 
. 

 
Najava Skupštine NUNSa – NDNV traži smenu Bubnjevića – UNSov okrugli sto o „Jeziku u medijima“ - RATEL 
završio krug javnih diskusija o pravilnicima – RATEL objavio publikaciju o širokopojasnim komunikacijama – SEEMO 
o problemima Javnih servisa u Jugoistočnoj Evropi – RRA uz Bubnjevića – RRA objvila listu urednih prijava na 
konkurs za frekvencije 
 

 
 
. 

 
Novi format Kurira – Konferencija „Digitalni svet“ u Beogradu - Internet portal RecSerbia - Od 1. juna besplatna 
distribucija RTS Sat i Radio Beograd preko Astrine orbitalne pozicije 

 
 
 

 
 



 

 

Aktuelne ocene medijske situacije u Srbiji 

 

Agonija niza medija potvrđuje odsustvo koncepta i odgovorne javne politike u medijskom sektoru. Nastavak upliva 

države i njene kontrole kroz vlasništvo u medijima, predstavlja se kao jedini održiv model opstanka posebno za 

lokalne i regionalne radio i TV stanice, ali sve češće i za štampu. Sa druge strane, niko ne predlože održive modele 

povlačenja države iz medijskog vlasništva, niti ukazuje na činjenicu da u uslovima nerazvijenog tržišta oglašavanja, 

upravo netransparentna budžetska davanja, po pravilu vlastima bliskim medijima, dodatno narušavaju konkurenciju i 

guraju u propast i zdrav deo medijske scene.  

(ANEM, Pravni monitoring medijske scene u Srbiji - Maj 2011.) 

 

Konflikt Predsednik Tadić/list ALO! 

 

Povodom intervjua Predsednika Tadića nemačkom dnevnom listu „Frankfurter algemajne cajtung“ urednik lista Alo! 

objavio je veoma oštru kritiku Tadićevih stavova o pisanju ovog lista. „Svoju ambiciju da bude glavni i odgovorni 

urednik svih medija u zemlji koji će pisati po njegovom diktatu i diktatu njegovog kabineta, Tadić je otvoreno pokazao 

u intervjuu za nemačke novine, u kojem je „Alo!“ optužio da širi antievropski duh u zemlji, a njegove vlasnike iz 

Nemačke i Švajcarske da ih interesuje profit, a ne „evropeizacija Srbije“ i „političke i socijalne posledice njihovih 

aktivnosti“.  

(Alo!, 06/06/2011) 

 

Predsednicu Udruženja novinara Srbije (UNS), Ljiljanu Smailović, iznenadilo je to što je Tadić odlučio da srpske 

medije kritikuje u nemačkoj pre nego u srpskoj javnosti. „Ne mogu da se složim sa njegovom ocenom da je list „Alo!“ 

„nosilac antievropskog duha“ u Srbiji. Ne sme se svako drugačije mišljenje, svaka kritika, proglašavati antievropskom. 

Pogotovo to ne bi smeo da čini predsednik, koji je pre dve godine potpisao izrazito antievropski zakon o medijima. 

Autocenzura u srpskim medijima još traje, iako je Ustavni sud lane oborio taj drakonski akt“. Predsednica UNS-a 

ističe da zadatak štampe nije da propagira zvaničnu politiku, pa makar ta politika bila po volji Evropske unije.  

(Alo!, 06/06/2011) 

 

„Redakcija „Alo!“ odbacuje optužbe i kvalifikacije iz intervjua predsednika Tadića. Ako se, ipak, „ekstremizmom“ i 

„antievropejstvom“ može nazvati savesna kritika vlasti i ukazivanje na laž, kriminal, korupciju, tajkunizaciju, 

siromaštvo, glad i neispunjena obećanja, onda će ove novine ostati „ekstremističke“, navodi se u saopštenju 

uredništva ovog lista.  

(Alo!, 06/06/2011) 

 

Demokratska stranka Srbije (DSS) ocenila je juče da predsednik Srbije Boris Tadić sprovodi nedemokratsku politiku 

prema medijima i da je nezapamćeno da vlast ima tako veliki uticaj na medije.  

(Pregled, 07/06/2011) 

 

„Grub napad predsednika Borisa Tadića na naš list, prema dobro obaveštenim izvorima „Alo! “, deo je plana 

skovanog u njegovom kabinetu da se zbog katastrofalnog rejtinga Demokratske stranke među biračima svi preostali 

slobodni mediji pre izbora pretvore u bespogovorni servis vlasti, koji će objavljivati samo informacije pogodne da se 



sakrije stvarno stanje u zemlji“, smatra urednik lista Alo!. Predsednik Nezavisnog udruženja novinara (NUNS) 

Vukašin Obradović i izjavi za list Alo! kaže da nije uobičajeno da šefovi država kritikuju uređivačku politiku pojedinih 

privatnih medija. „To se može protumačiti kao pokušaj pritiska“, smatra Obradović.  

(Alo!, 07/06/2011) 

 

Ministar kulture i informisanja Predrag Marković, ograđujući se da nije stigao da vidi novine, pa zbog toga ne može 

direktno govoriti o Tadićevoj izjavi, rekao nam je da će se odnosi političara i medija definisati kada bude usvojena 

„medijska strategija“, koju priprema njegovo ministarstvo. „Ni u čijoj nadležnosti nije da se meša u uređivačku politiku 

medija“, poručio je Marković.  

(Alo!, 07/06/2011) 

 

Oštrim kritikovanjem stranog investitora, vlasnika lista Alo!, predsednik Srbije, Boris Tadić, šalje jasnu poruku 

ulagačima iz Evrope da ovde nisu dobrodošli ukoliko on ne može da ih kontroliše, ocenili su ekonomski analitičari u 

izjavama za ovaj list. Miroslav Prokopijević, direktor Centra za slobodno tržište, smatra da Tadićev stav neće dobro 

primiti evropsko stanovništvo, jer građani u EU dobro znaju da mediji treba da se dopadnu čitaocima, a ne vlasti. 

Savetnik za strana ulaganja Mahmut Bušatlija ocenjuje da je Tadić pokazao „ozbiljno nerazumevanje demokratije i 

slobodnog tržišta“. Danilo Šuković, direktor Centra za ekonomska istraživanja pri Institutu društvenih nauka, smatra 

da Tadić ne treba da se meša u rad medija, već da brine o stvaranju jakih institucija koje bi garantovale sigurnost 

ulaganja i slobodu mišljenja.  

(Alo!, 07/06/2011)  

 

Jedini član demokratske stranke od kojeg je list Alo! uspeo da dobije izjavu u vezi sa izjavom Borisa Tadića je Srđan 

Milivojević. On je rekao da nikada nije ocenjivao medije, pa se neće ni sada izjasniti da li je Alo! antievropski 

orijentisan. „Neka presude čitaoci. Medijskim zakonom je regulisano šta je dozvoljeno, a šta nije i DS apsolutno 

poštuje principe slobode govora“, poručio je Milivojević.  

(Alo!, 08/06/2011) 

 

Medijska strategija 

 

Do 1. juna predlog medijske strategije biće potpuno gotov, dok bi konačna verzija ovog dokumenta mogla da se nađe 

pred Vladom već sredinom jula, rekla je za Danas Dragana Milićević Milutinović, državna sekretarka u Ministarstvu 

kulture, informisanja i informacionog društva. Javna rasprava će trajati tokom juna, nakon čega će se uneti 

eventualne ispravke i onda predlog odlazi Vladi na usvajanje. Predlog zakona o radiodifuziji je završen, ali će 

sačekati dok se ne donese medijska strategija, najavila je državna sekretarka.  

(Danas, 26/05/2011) 

 

Radna grupa za izradu Nacrta medijske strategije predala je 1. juna, u predviđenom roku, predlog teksta ovog 

dokumenta Ministarstvu kulture, informisanja i informacionog društva.  

(Danas, Dnevnik, Politika, Večernje Novosti, 02/06/2011) 

 

Nekoliko najznačajnijih pitanja obrađenih u medijskoj strategiji naznačio je direktor i glavni urednik novinske agencije 

Fonet Zoran Sekulić, jedan od članova radne grupe: nacrt medijske strategije polazi od načelnih pitanja, poput javnog 

interesa, definisanja uloge države u medijima, uloge medija u društvu, vlasništva nad javnim glasilima, javnih 

radiodifuznih servisa, medijske pismenosti i medijskog pluralizma. Posebno poglavlje detaljno se bavi povlačenjem 

države iz vlasništva u medijima, imajući u vidu nepodeljeni stav radne grupe da, osim u sferi javnih radiodifuznih 



servisa, država ne može više biti ni vlasnik, ni osnivač medija, niti ubuduće sme da bude direktnog budžetskog 

finansiranja medija, već samo projektnog i to u javnom interesu, na osnovu konkursa dostupnih svim medijima pod 

ravnopravnim uslovim. Sedmočlana stručna radna grupa usvojila je nacrt jednoglasno, uključujući i dvoje 

predstavnika Ministarstva kulture i informisanja, bez izdvojenih mišljenja i alternativa.  

(Politika, 03/06/2011) 

 

Integralni tekst nacrt strategije razvoja sistema javnog informisanja u Srbiji do 2016. godine može se pročitati na 

sajtu www.kultura.gov.rs. Strategija predviđa da postojeća glasila na manjinskim jezicima, koja funkcionišu kao javna 

preduzeća, budu privatizovana i da im bude obezbeđen kontinuitet rada. Kada je reč o statusu bivših saveznih javnih 

ustanova, nakon utvrđivanja postojanja javnog interesa, razmotriće se ukidanje ili pripajanje Radio Jugoslavije 

javnom servisu, a Jugoslovenskog pregleda „Službenom glasniku“. 

(Dnevnik, 04/06/2011) 

 

Skupština grada Kragujevca kritikovala je juče Nacrt strategije razvoja sistema javnog informisanja u Srbiji, jer se u 

tom predlogu ne pominju regionalni javni servisi. „Privatizacija medija i odbacivanje ideje o lokalnim i regionalnim 

javnim servisima nije ništa drugo nego znak gubljenja interesa za reformske zahvate i unapređivanje društva i 

poslova u medijskoj sferi“, ocenjuje se u saopštenju.  

(Beta, Danas, 07/06/2011) 

 

Nacrt medijske strategije treba da ubrza privatizaciju medija.  

(Večernje novosti, 08/06/ 2011) 

 

Medijska suđenja 

 

Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) i Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV) su začuđeni zbog 

činjenice da je bečejska policija, u saradnji sa nadležnim tužilaštvom, fizički napad na novinara „Kepeš ifjušaga“ Čabu 

Segija, okarakterisala kao prekršaj. NUNS i NDNV će od nadležnih u ovom slučaju tražiti informaciju na osnovu kojih 

argumenata je doneta ovakva odluka.  

(FoNet, Dnevnik, 07/06/2011) 

 

Viši sud u Beogradu kaznio je list Press zbog komentara čitalaca na njihovom sajtu, koje su gej udruženja prepoznala 

kao govor mržnje, iako su sporni komentari uklonjeni čim ih je administrator sajta primetio. Ovo je prva presuda u 

istoriji srpskog novinarstva kojom se mediji u Srbiji kažnjavaju zbog stava čitalaca. Presuda protiv Pressa iznenadila 

je i predsednika Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS) Vukašina Obradovića, jer u Srbiji ne postoji 

usaglašena sudska praksa kada su u pitanju blogovi i komentari čitalaca. Sociolog Neven Cvetićanin smatra da je 

loše da se cenzurišu mišljenja čitalaca jer ona predstavljaju realan presek naše stvarnosti, sviđala nam se ili ne.  

(Press, 08/06/2011) 

 

„Gej strejt alijansa“ je saopštila da je Viši sud u Beogradu usvojio njihovu tužbu protiv dnevnog lista Press zbog 

objavljivanja komentara čitalaca na tekst „Biću gej ikona“, koji sadrže govor mržnje prema LGBT populaciji. Press će 

morati da isplati sudske troškove, ali je sud odbacio zahtev za isplatu odštete.  

(Pravda, 08/06/2011) 

 

Prekršajni sud u Kruševcu kaznio je sa 5.000 dinara Miletu Džopalića iz Aleksandrovca zbog toga što je 26. 

septembra prošle godine na privredno-turističkoj manifestaciji „Župska berba“ u Aleksandrovcu fizički napao novinara 



Gvozdena Zdravića, dopisnika „Blica“. Ovaj napad ranije su oštro osudili UNS, NUNS i Međunarodna asocijacija 

novinara SEEMO.  

(Blic, 08/06/2011) 

Izdanje broj 5 

25. maj – 8. jun 2011. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 
 

Jezik tabloida nameće se kao uzor medijima u Srbiji, a jezičke norme nisu precizno određene i ne prate promene u 

savremenom jeziku, ocenili su učesnici okruglog stola „Piši kao što misliš“.  

(Danas, 02/06/2011) 

 

Medijski auditorij 

 

Prema „Politikinom“ dodatku „TV revija“ od 4. do 10. juna 2011. godine, sedam nacionalnih TV programa prikazuje 

ukupno 101 film, koji obavezno obuhvataju i reklame. To znači da u toku jednog dana prosečno emituje oko 14,4 

filmova na svih sedam programa, ili prosečno oko 2,1 filma po programu. Ova statistika ukazuje da su čari televizije 

nestale u raljama filmova i reklama, smatraju autori „TV revije“.  

(Politika, 06/06/2011) 

 

U anketi na sajtu lista Danas u sredu je više od 99 odsto, odnosno više od 22.000 posetilaca, odgovorilo da ne treba 

omogućiti poljoprivrednicima subvencije za površine veće od 30 hektara, dok je oko sto puta manje bilo pozitivnih 

odgovora. Sagovornici Danasa ocenjuju da je u ovom slučaju najverovatnije reč o napadu hakera, bez političkih ili 

ekonomskih interesa, iako je evidentno da postoje grupe koje deluju na Internetu u ime političkih partija, jakih 

interesnih lobija i moćnih firmi kako bi „iskrivile“ stav javnog mnjenja. Slobodan Marković, predsednik Centra za razvoj 

interneta, ističe za Danas da je očigledno da stranke imaju svoje „ispostave“ na Internetu koje će verovatno „sve 

izraženije delovati kako se bliže izbori“.  

(Danas, 04/06/2011) 

 

Nagrade, kursevi i takmičenja 

 

Pokrajinski sekretarijat za sport i omladinu je, zajedno sa Pokrajinskim zavodom za sport, realizovao projekat 

„Sportski dan sa novinarima“ na Letenci. U sportskom odmeravanju snaga pored predstavnika organa uprave, 

učestvovali su i predstavnici JP „Nacionalni park Fruška gora“, kao i sportski novinari.  

(Danas, 01/06/2011) 

 

Beogradski magazin Status, jedini ovdašnji nelicencirani magazin koji kontinuirano izlazi već više od devet godina, 

stoti put se pojavio na tržištu Srbije. Stoti broj magazina Status, na 236 strana, obiluje atraktivnim i ekskluzivnim 

temama, a između ostalog, objavio je i razgovor koji su, za jubilarno izdanje ovog mesečnika, vodili predsednik Srbije 

Boris Tadić i književnik Svetislav Basara.  

(Danas, 01/06/2011) 

 

List Politika je ekskluzivno objavila aktuelnu fotografiju Ratka Mladića, za koju su interesovanje pokazali svetski i 

domaći mediji, agencije i novine. Svima koji su se obratili (Si-En-Ena, AFP-a, Asošijeted presa, Radio-televizije Srbije 

itd) dopušteno je da fotografiju koriste, bez ikakve naknade, uz obavezu da potpišu „Politiku“.  

(Politika, 28/05/2011) 

 

Evropska asocijacija novinskih agencija (EANA) saopštila je da je direktorki Tanjuga, Branki Đukić, ove godine 

dodelila nagradu za izuzetan kvalitet agencijskog novinarstva. U saopštenju EANA istaknuto je da je nagrada 

Đukićevoj dodeljena za značajnu transformaciju i modernizaciju agencije te da je Bord direktora članica EANA 



jednoglasno odlučio da joj dodeli nagradu. „Prvenstveno su imali u vidu činjenicu da je profil agencije promenjen od 

poslušničkog medija do najcitiranije agencije u štampanim medijima“, izjavila je za „Politiku“ Branka Đukić. 

(Blic, Dnevnik, Politika, 31/05/2011) 

 

Godišnjice/jubileji 

Deseti jubilarni broj časopisa „TFT“ o teatru, filmu i televiziji predstavljen je u Knjižari-galeriji „Glasnik“. Ovaj časopis 

nedavno je dobio nagradu na Sajmu knjiga u Sarajevu, gde je proglašen za najbolji časopis ove vrste u regionu.  

(Danas, 26/05/2011) 

Novinar Zoran Panović sinoć je predstavio svoju novu knjigu „Vreme špricera“, koja sadrži odabranih 70+1 intervju, 

koje je on realizovao u dosadašnjoj novinarskoj karijeri. 

(Blic , 02/06/2011) 

 

U organizaciji Bošnjačkog nacionalnog vijeća (BNV) u tehničkom mandatu i Centra za bošnjačke studije iz Tutina, u 

gradskom Muzeju u Prijepolju prošlog petka je održana promocija kompleta prvih dvadeset brojeva časopisa za 

društveni život i kulturu sandžačkih Bošnjaka Bošnjačka riječ. Za prvih dvadeset brojeva Bošnjačke riječi Redžep 

Škrijelj, sadašnji urednik časopisa smatra da su determinisali napore, uprkos teškom vremenu i nedostatku novca, da 

se očuva vredna kulturna i materijalna građa bošnjačkog naroda za generacije koje dolaze.  

(Danas - Sandžak, 03/06/2011) 

Izvinjenje Upravnog Odbora RTS 

 

Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) i Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV) pozdravili su izvinjenje 

novog Upravnog odbora Radio-televizije Srbije zbog programa tokom devedesetih godina, ali su ukazali da je trebalo 

više istaći ratnohuškačku ulogu nacionalne televizije. UO RTS uputio je izvinjenje „građanima Srbije i susednih 

država koji su bili predmet uvreda, kleveta i sadržaja koji bi odgovarali današnjem pravnom određenju govora mržnje, 

a koji su emitovani u programima tokom devedesetih godina“.  

(Blic, Kurir, Večernje Novosti, 25/05/2011) 

 

Dokle god su neki od ljudi, koji su koristili informativni program ne bi li vređali stranačke neistomišljenike, i dalje 

urednici u RTSu, izvinjenja nisu važna odnosno nisu iskrena, smatra autor komentara u listu Pravda.  

(Pravda, 25/05/2011) 

 

Da postoji osnov za izvinjenje, govori i činjenica da je Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) podnelo 2009. 

godine Tužilaštvu za ratne zločine prijavu protiv N.N. lica, odgovornih osoba i novinara u više medija „zbog nesporne 

uloge u propagandi“. Prijava je podneta protiv odgovornih u RTV Beograd, RTV Novi Sad, dnevnim listovima Politika i 

Večernje novosti. Jasno je da se pravi ljudi nisu izvinili, a pitanje je i da li je ovo izvinjenje zakasnilo skoro 20 godina, 

smatra autor komentara u listu Danas.  

(Danas, 25/05/2011) 

 

Mešihat Islamske zajednice u Srbiji, koju predvodi muftija Muamer Zukorlić, ocenio je da je izvinjenje Upravnog 

odbora RTS pozitivno, ali da nije dovoljno i da sadašnja uređivačka politika nije u potpunosti odvojena od politike 

vladajućeg režima.  

(Beta, Danas, 25/05/2011) 

 



Ono što se uglavnom netačno naziva izvinjenjem Upravnog odbora RTS izazvalo je, zapravo, manje pažnje nego što 

zaslužuje, smatra Radoslav Petković, autor komentara u listu Blic.  

(Blic, 29/05/2011)  

 

Medijski transferi 

 

Voditelj Đorđe Maričić pobednik „Evropskog lica“ na RTS, napustio je ovu medijsku kuću i pridružio se TV B 92 kao 

jedan od voditelja „Novog jutra“.  

(Večernje Novosti, 30/05/2011) 

 

Dokumentarni serijal „Drugi drugačiji“ 

 

Medija centar Beograd realizuje projekat „Verska tolerancija – krupan korak ka EU“, uz podršku Medijskog fonda 

Evropske Unije. Ključni deo ovog projekta je dokumentarni serijal „Drugi drugačiji“ sastavljen od četiri dokumentarna 

polusatna filma. Druga dva filma biće prikazana u 10 gradova Srbije između 10. i 17. juna. Panel diskusija povodom 

završetka projekta „Verska tolerancija - krupni koraci ka Evropskoj Uniji“ biće održana u Beogradu, 18. juna, u hotelu 

Kontinental, Vladimira Popovića 10, u sali Le Club sa početkom u 12.00 časova.  

(Medija centar, 07/06/2011)  

 

In memoriam 

 

U Beogradu je rano jutros nakon duge i teške bolesti preminula Višnja Božović-Vukotić, novinarka i dugogodišnji član 

Udruženja novinara Srbije (UNS).  

(UNS, 01/06/ 2011) 

 

Dugogodišnji novinar i urednik Hrvatskog radija Duško Mandić umro je u 76. godini u Beogradu. Od 1975. godine bio 

je dopisnik Radio Zagreba iz Beograda. Dobitnik je mnogih nagrada i priznanja HRT-a i Hrvatskoga novinarskog 

društva. Bio je i član Nezavisnog udruženja novinara Srbija (NUNS). Duško Mandić je sahranjen 6. juna u Beogradu, 

u krugu porodice.  

(NUNS, 08/06/2011) 

Izdanje broj 5 

25. maj – 8. jun 2011. 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



 
Poslovanje medija 

 

Funkcije javnog servisa ostvaruju javne radiodifuzne ustanove na republičkom i pokrajinskom nivou, a osnovni način 

njihovog finansiranja ostaje pretplata, predviđa se Nacrtom strategije razvoja sistema javnog informisanja do 2016. 

godine.  

(Kurir, 05/06/2011) 

 

Oko 100 zaposlenih i bivših radnika Politike protestovalo je na platou ispred zgrade ove medijske kuće, solidarišući 

se sa 30 kolega kojima poslovodstvo firme namerava da uruči otkaze. U poslednje četiri godine broj novinara i 

medijskih radnika te kuće smanjen je za 800. Učesnici protesta pozvali su vlast da imenuje kadrove, koji bi doprineli 

ekonomskom oporavku i očuvanju ugleda kuće.  

(Beta, Pravda, Danas, 25/05/2011) 

 

Predstavnik državnog kapitala u Upravnom odboru i Skupštini akcionara kompanije „Politika novine i magazini“, 

Jovan Simić, je povodom protesta izjavio za Tanjug da je kompanija sa 600 zaposlenih imala nešto veći tiraž nego 

sada i gubitak od 7,5 miliona evra. Sada ima 350 zaposlenih, nešto manji tiraž, ali i dobit od šest miliona evra.  

(Tanjug, Politika, 25/05/2011) 

 

Privatizacija i državni mediji 

 

Komisija za zaštitu konkurencije odlučiće do sredine jula da li će austrijskom Ost holdingu, koji je u vlasništvu 

nemačke medijske grupacije VAZ, odobriti preuzimanje 62,4 odsto akcija kompanije Novosti, rečeno je juče Beti u 

Komisiji. Ost holding je u januaru 2009. podneo zahtev za odobrenje Komisije za sticanje većinskog vlasništva u 

Novostima, a u januaru 2010. je dopunio zahtev. Komisija je u maju 2011. odbila žalbu austrijske firme na njenu 

odluku da u redovnom postupku, koji može da traje tri meseca, utvrdi tržišni udeo VAZa u Srbiji, u slučaju da 

preuzme većinsko vlasništvo u Novostima.Ta kompanija je prošle godine saopštila da je počela da preuzima udele u 

Novostima, kupovinom 100 odsto vlasništva austrijske firme Ardos. Ardos je jedna od tri kompanije preko koje je 

beogradski biznismen Milan Beko postao većinski vlasnik Novosti. Država trenutno u Novostima, pored udela od 29 

odsto akcija indirektno, preko Fonda PIO, poseduje još 7,2 odsto akcija, ali nije zainteresovana da se ubrza postupak 

utvrđivanja vlasničkih odnosa u toj kompaniji. Paket od 62,4 odsto akcija Novosti Beko je na berzi otkupio od malih 

akcionara 2006. godine. Povezanost tih firmi je u novembru prošle godine počela da ispituje Komisija za hartije od 

vrednosti, nakon što je Beko javno priznao da je većinski vlasnik Novosti.  

(Beta, Danas, Pregled, 26/05/2011) 

 

Nemačka medijska grupacija VAZ saopštila je da je okončala prodaju lanca kioska Štampa sistem beogradskom 

preduzeću hrane Centroproizvodu. Kupoprodajna cena je, kako je navedeno, prema dogovoru ugovornih strana 

poslovna tajna. Član uprave VAZa i predstavnik za Srbiju, Peter Lange, izjavio je da je uspešnom prodajom Štampa 

sistema ta medijska grupacija „za jedan korak“ bliže cilju da se povuče iz Srbije.  

(Beta, Blic, Politika, Danas, Večernje Novosti, 26/05/2011) 

 

Komisija za hartije od vrednosti u toku leta će završiti proceduru oko utvrđivanja mogućih povezanih lica u vlasničkoj 

strukturi NIP Večernje novosti, rečeno je Danasu u toj komisiji. Stručne službe i predsednik Komisije za hartije od 

vrednosti odbili su da listu Danas daju na uvid dokumentaciju iz predmeta koji se tiče vlasničke sturkture te firme. 

Pored države koja je pojedinačno najveći vlasnik u toj kompaniji, vlasnici su i tri strane firme sa krajnjim vlasničkim 



korenima u of šor zonama, što Komisiji otežava provere navoda biznismena Milana Beka da je većinski vlasnik.  

(Danas, 31/05/2011) 

 

Savet Vlade Srbije za borbu protiv korupcije podneće krivičnu prijavu protiv većeg broja ljudi koji su učestvovali u 

nezakonitoj privatizaciji beogradske medijske kompanije Novosti, najavili su juče članovi Saveta. Više od godinu 

dana, Savet je prikupljao i analizirao dokumentaciju o privatizaciji Novosti iz koje se jasno vidi da je kompanija 2000. 

bila u društvenom vlasništvu, a da je 2006. privatizovana na nezakonit način, dogovorom direktora kompanije 

Manojla Vukotića i biznismena Milana Beka, rekla je predsednica Saveta Verica Barać. Ona je istakla da je u 

nezakonitim radnjama u slučaju prodaje Novosti učestvovao i Predrag Bubalo, koji je bio ministar za privredu u vreme 

kad je Beko preko povezanih fi rmi na berzi kupio oko 62 odsto akcija Novosti.  

(B92 i Boom 93, 1/06/2011, Alo!, Pregled, 02/06/2011) 

 

Bili smo zatečeni količinom nezakonitosti u procesu privatizacije Novosti, primerima drastičnog kršenja propisa od 

strane državnih institucija i njihovoj ulozi u prikrivanju propusta. Zaključili smo da je reč o organizovanom kriminalu, 

čija osnova je sprega izvršne vlasti sa finansijskim centrima moći ili tajkunima, rekla je Verica Barać, predsednica 

Saveta za borbu protiv korupcije na konferenciji za novinare. Ona je dodala da su na tom predmetu radili više od dve 

godine, ali da su imali problema oko prikupljanja validne dokumentacije.  

(Danas, 02/06/2011) 

 

Lokalnoj Televiziji Valjevo (TVA) ponovo je zaplenjen deo opreme, po izvršnim sudskim presudama zbog 

neisplaćenih zarada, potvrđeno je agenciji Beta u toj medijskoj kući. Privremeni zastupnik kapitala, Branko Trifunović, 

pokušao je da se dogovori sa bivšim radnicima da opremu samo popišu i sačekaju dok se ne steknu uslovi za isplatu 

zaostalih zarada, ali su oni to odbili. Ukoliko TVA ponovo ne preuzme Skupština grada, o čemu bi odluku trebalo da 

donesu odbornici uz prethodnu saglasnost Ministarstva za ekonomiju Srbije, u tom preduzeću biće pokrenut stečajni 

postupak.  

(Beta, Danas, Press, Politika, Pravda, 28/05/2011)  

 

Ruski biznismen Vladimir Jevgenijevič Jemeljijanov je vlasnik 50 odsto preduzeća Radio televizija Kraljevo i Ibarske 

novosti d. o. o, potvrdio je Tanjugu Davor Čičić, čije je preduzeće „Kemo“ do sada bilo jedini vlasnik ove medijske 

kuće. Kupoprodajni ugovor je potpisan u prostorijama regionalne TV Kraljevo u Konarevu kod Kraljeva, a finansijski 

detalji nisu poznati. Televizija Kraljevo ima regionalnu, a Radio KV lokalnu frekvenciju, dok se nedeljnik „Ibarske 

novosti“ distribuira na području grada. Juna prošle godine preduzeće u stečaju je za 12 miliona dinara kupila firma 

„Kemo“ vlasnika Davora Čičića. U „RTV Kraljevu i Ibarskim novostima“ sada radi oko 40 ljudi.  

(Tanjug, Pregled, 31/05/2011) 

 

Željko Mitrović prodaje Avalu kompaniji CMI za 10,5 miliona evra, navodi list Press. Pregovori o prodaji sa medijskom 

kućom CMI počeli su prošlog petka. CMI je vlasnik više od 20 televizija, a među njima su TV Nova u Hrvatskoj i POP 

TV u Sloveniji. Veliki problem u prodaji televizijske stanice Avala Mitroviću predstavljaju dugovi ove televizije, koji 

trenutno iznose nešto više od 30 miliona evra. Srpski zakon ne dozvoljava da strana kompanija bude vlasnik više od 

50 odsto TV sa nacionalnom frekvencijom. Ali, rastegljivim tumačenjem ovog zakona već su prodati većinski paketi 

akcija B92 i Foks grčkoj kompaniji Antena.  

(Press, 03/06/2011, Kurir, 08/06/2011) 

 

Po prvi put gradska vlast je ove godine izdvojila četiri miliona dinara za sufinansiranje privatnih elektronskih medija u 

Valjevu. Najviše para je dobila regionalna Vujić televizija - 1,5 miliona dinara. Regionalni Radio Patak je dobio 



800.000 dinara, a lokalni TV Valjevo i Radio 014 po 600.000. Romski radio Točak, Radio Kula i Radio Istočnik, glasilo 

Valjevske eparhije SPC, dobili su iz gradske kase po 200.000 dinara.  

(Press, 04/06/2011) 

 

Pojedini mediji, koji su sada u vlasništvu države, mogli bi 2013. godine da dobiju nove gazde - građane Srbije. 

Naime, Nacrt medijske strategije, koji će se za nekoliko dana naći na javnoj raspravi, ostavlja državi rok od 18 meseci 

da proda RTV kuće, novine i agencije čiji je vlasnik. Ako u tom poslu ne uspe, morala bi građanima da podeli 

besplatne akcije.  

(Večernje Novosti, 08/06/2011) 

Manjinski mediji 

 

RTV „Spektri“ Bujanovac saopštila je da lideri osam albanskih partija na jugu Srbije pokušavaju da u predizbornoj 

godini, glumeći „žrtve“ pred javnošću i gradjanima, zamagle svoju nesposobnost i nepotizam. „Budućnost za Albance 

na ovim prostorima su samo konkretni potezi u oblasti ekonomije“, navodi se u saopštenju.  

(RTV Spektri, Medija centar, 06/06/2011) 

Prenos Skupštinskih zasedanja 

 

Predsednica Skupštine Srbije Slavica Đukić Dejanović izjavila je da će sledeće sedmice verovatno potpisati 

sporazum sa Radio-televiziji Srbije o prenosu skupštinskih zasedanja.  

(Blic, 02/06/2011) 

Izdanje broj 5 

25. maj – 8. jun 2011. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 
 

NUNS 

Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) i Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV) izražavaju čuđenje 

zbog činjenice da je policija u Bečeju, u saradnji sa nadležnim tužilaštvom, fizički napad na novinara „Kepeš ifjušaga“ 

Čabu Segija, okarakterisala samo kao prekršaj.  

NUNS, NDNV, 11/05/2011 

Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) i Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV) najoštrije protestuju 

zbog fizičkog i verbalnog napada funkcionera Srpske napredne stranke, Zorana Savanova, i grupe izgrednika, na 

direktora i glavnog i odgovornog urednika RTV Kovačica, Gojka Vukadina, i kamermana Danijela Hajka u Kovačici.  

Danas, 20/05/2011 

Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) najoštrije osuđuje fizički napad na novinarsku ekipu Kurira i zahteva od 

nadležnih policijskih i pravosudnih organa da se napadač kazni u skladu sa Krivičnim zakonikom. NUNS je 

najozbiljnije zabrinut zbog učestalih nasrtaja na novinare i ocenjuje da napade direktno pospešuju neobjašnjivo blage 

sankcije prema nasilnicima.  

NUNS, 12/05/2011; Politika, Pravda, 13/05/2011 

Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) zatražilo je od policije i pravosuđa brzu i efikasnu istragu i kažnjavanje 

napadača na Nedžata Beljuljija, vlasnika televizije Spektri iz Bujanovca, napadnutog zbog emitovanja komentara u 

kojem su kritikovani načelnik lokalne samouprave Faruš Isljami i predsednik Opštine Bujanovac, Šaip Kamberi.  

NUNS, Fonet, Blic, 15/05/2011 

Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS), uz podršku USAID/IREX, organizuje seminar iz medijskog prava 23. 

maja 2011. godine sa početkom u 12h u sali broj 8, Univerziteta u Nišu. Na seminaru će biti obrađene sledeće teme: 

 Registracija i licenciranje javnih glasila, posebno na internetu 

 Intercepcija, u kojoj formi, kako i kada država i njeni organi mogu da presreću informacije i zalaze u domen 

privatnosti komunikacije 

 Privatnost, obim prava na privatnost, kada se ono može ograničiti i izveštavanje o javnim ličnostima 

NUNS, 19/05/2011 

Isti seminar iz medijskog prava ce se odrzati 27.05.2011. u 13h i u konferencijskoj sali Pravnog fakulteta u 

Beogradu.  

NUNS, 23/05/2011 

UNS 

Udruženje novinara Srbije (UNS) osudilo je napad na novinare Kurira. Očekujemo da država konačno, bar ovog 

napadača na trudnu novinarku Kurira, kazni maksimalnom zatvorskom kaznom od osam godina robije. Ako srpske 

sudije ne znaju kojim članovima Krivičnog zakonika je to propisano, Udruženje novinara Srbije će ih rado uputiti, 

navodi se u saopštenju ovog udruženja.  

UNS, Kurir, 12/05/2011; Pravda, 13/05/2011 



Udruženje novinara Srbije (UNS) osudilo je juče napad na vlasnika TV „Spektri” iz Bujanovca Nedžata Beljuljija, i 

zatražilo od nadležnih državnih organa da napadača procesuiraju po odredbama izmenjenog Krivičnog zakonika.  

UNS, Danas, Dnevnik, Kurir, 16/05/2011 

RATEL 

Na osnovu relevantnih zakona direktor Agencije je doneo rešenje kojim se operatorima koji su imaoci kablovske 

kanalizacije određuje visina mesečne naknade za zakup kablovske kanalizacije za polaganje kablova.  

RATEL 18/05/2011 

Potpisan je Protokol o saradnji između Republičke agencije za elektronske komunikacije i Komisije za zaštitu 

konkurencije  

RATEL, 17/05/2011 

RATEL je objavio tabele sa pregledom roming tarifa sva tri domaća mobilna operatora, kako bi pomogao građanima 

Srbije da smanje troškove korišćenja mobilnih telefona u inostranstvu. Ovaj pregled obuhvata 50 zemalja, a detaljne 

informacije mogu se naći na na web site-u www.ratel.rs. 

RATEL, 24/05/2011 

Medijska organizacija jugoistočne Evrope (South East Europe Media Organization – SEEMO) 

Medijska organizacija jugoistočne Evrope (SEEMO) je razočarana zbog odluke suda da osudi na samo deset meseci 

kućnog pritvora osobu koja je pretukla kamermana TV B92, Boška Brankovića, i slomila mu nogu, povredila rame i 

uništila kameru. Blaga presuda izazvala je rašireni osećaj među novinarskim i drugim medijskim asocijacijama da 

zakon ne štiti novinare. Sudu u Beogradu bilo je potrebno tri godine da osudi počinioce.  

SEEMO/IPI, 12/05/2011 

Medijska organizacija Jugoistočne Evrope (SEEMO) izrazila je razočaranje što je Milanu Savatoviću, koji je napao 

snimatelja Televizije B92, Boška Brankovića, i slomio mu nogu, povredio rame i uništio kameru, izrečena kazna od 

samo 10 meseci kućnog pritvora. Sudu su bile potrebne tri godine da izrekne kaznu.  

Fonet, NUNS, 13/05/2011 

RRA 

Po prijavi Republičke radiodifuzne agencije (RRA), RTSu je juče stigla na naplatu kazna od dva miliona evra, a 

televiziji Pink - milion i po. Prijava je usledila zbog prekoračenja vremena za emitovanje reklama. 

Kurir, 20/05/2011 

Prekršajni sud u Beogradu, po prijavama Republičke radiodifuzne agencije (RRA), mogao bi da donese presude po 

kojima Javni servis Srbije treba da plati kaznu do dva miliona evra zbog prekoračenja termina emitovanja reklama. Iz 

istog razloga, televizija Pink trebalo bi da plati do 1,5 miliona evra. Zbog programa koji je pretrpan marketinškim 

blokovima, RRA podnela je čak 2.457 prijava protiv RTS, protiv Pinka 1.248, B92 - 1.865, TV Prva 1.379.  

Kurir, 21/05/2011 

Savet RRA nema ovlašćenje da zabrani tzv. rijaliti programe, već to prema Zakonu o javnom informisanju isključivo 

može da učini nadležni Sud, na predlog javnog tužioca, stoji u odgovoru na pitanje poslanika Skupštine Srbije. Iako 

nenadležna, Agencija je pripremila i predlog Zakona o radiodifuziji, a ovlašćeni predlagač takvog zakona je 

Ministarstvo kulture, informisanja i informacionog društva.  

Dnevnik, 23/05/2011 



Porfirije Perić, predsednik Saveta Republičke radiodifuzne agencije (RRA) i vikarni episkop jegarski, istovremeno je i 

iguman manastira Kovilj i vodi komunu za odvikavanje od narkotika „Zemlja živih“. Radom u RRA Porfirije krši tri 

crkvena kanona, a pre svega šesti apostolski kanon, koji kaže da episkop ne sme na sebe da uzima svetovne 

poslove.  

Alo! 21/05/2011 

Medijski sindikati 

Otkaz ugovora o radu dobiće 31 zaposleni u „Politici novine i magazine“, a kao opravdanje menadžment tvrdi da je to 

jedini način da se reše finansijski problemi u firmi, istakla je juče predsednica Sindikata novinara Srbije Dragana 

Čabarakapa.  

Danas, 20/05/2011 

Reprezentativni sindikati „Politike novine i magazini“ organizovali su juče, na platou ispred zgrade „Politike“, protest 

zbog novog otpuštanja zaposlenih u ovoj firmi. Sindikati traže da menadžment poništi odluku o opuštanju 31 radnika. 

Danas, 25/05/2011 

Predsednica Sindikata novinara Srbije, koji je podržao protest sindikata „Politike“, Dragana Čabarkapa, rekla je da 

novinari koji rade u medijima, čiji je većinski vlasnik država, treba da se ujedine i očuvaju radna mesta i ugled tih 

medija.  

Tanjug, Politika 25/05/2011 

Zaposleni u Radio Smederevu obustavili su tronedeljni štrajk pošto su potpisali sporazum sa većinskim vlasnikom koji 

se obavezao da do kraja maja isplati zarade zaposlenima za prvo tromesečje, a regres za prošlu godinu, topli obrok i 

troškove prevoza do kraja juna. 

Tanjug, Blic, Pravda, Beta, Boom 93, 17/05/2011, Večernje Novosti, 18/05/2011 

Sindikat „Nezavisnost“ Javnog preduzeća Radio-televizija Kragujevac najavio je za 26. maj jednočasovni štrajk 

upozorenja zbog niskih zarada, dugovanja zaposlenima, nepoštovanja Kolektivnog ugovora i maltretiranja članova 

sindikata. Poslodavac i osnivač RTV Kragujevac je grad Kragujevac.  

Blic, 25/05/2011 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 
 

„Video na zahtev“ nova je usluga HBO GO, dostupna svim korisnicima interneta koji imaju pretplatu na HBO, i to na 

svakom kompjuteru na internet mreži, rečeno je juče na konferenciji za novinare. Usluga se za sada može koristiti u 

okviru SBB D3 digitalne televizije. Usluga će biti dostupna pretplatnicima na području regiona ex-YU, što znači da 

korisnik može da putuje kroz Srbiju, Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu, Crnu Goru, Makedoniju, Sloveniju i Bugarsku i 

da, uz odgovarajuću brzinu internet veze, uživa u HBO GO sadržaju u svakoj od ovih zemalja.  

(Danas, 25/05/2011) 

 

Novi profil Kurira 

 

Od 6. junadnevni list Kurir izlazi u modernijem svetskom formatu, u punom koloru na 40 strana, na boljem papiru, uz 

duplo više informacija.  

(Kurir, 01/06/2011) 

 

Drago nam je da dnevni list Kurir poseduje afirmativni stav prema obrazovanju i da ste povodom svečanog 

obeležavanja osam godina rada kompanije organizovali prijem u Legatu Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića. Tako ste 

vašim prijateljima i saradnicima pružili priliku da upoznaju ovaj galerijski prostor namenjen izlaganju dela savremene 

umetnosti, piše u zahvalnici Branislava Anđelkovića, direktora Fonda Muzeja savremene umetnosti dnevnom listu 

Kurir za podršku i donaciju novčanih sredstava. 

(Kurir, 02/06/2011) 

 

Novi Kurir izašao je na dvostrukom broju strana uz staru cenu od 20 dinara. Prvi novi broj bio je besplatan.  

(Kurir, 06/06/2011)  

 

Svih 425.000 primeraka došlo je u ruke čitalaca Kurira širom Srbije.  

(Kurir, 07/06/2011) 

 

Digitalni svet u Beogradu 

Pozivamo sve zainteresovane da se prijave za ucešće na konferenciji „The Digital Impact“, koju ABC Srbija, uz 

podršku USAID i IREX, organizuje u petak 1. jula u beogradskom hotelu Continental. Govornici na događaju su 

globalno poznata imena iz sveta digitalnog poslovanja – Jon Williams, Chief Digital Officer Grey EMEA iz Londona, 

Brian Morrissey, glavni urednik Digiday-a iz Njujorka i Tal Navarro, Head of Social Media Adler Chomski Group iz Tel 

Aviva. Više detalja o događaju na sledećoj adresiabcsrbija.com/dogadjaji/najave-dogadjaja.html  

(ABC Newsletter, 01/06/2011) 

 

Na konferenciji „EuroDIG“ raspravljalo se, između ostalog o odnosu novi i tradicionalnih medija. Učesnici su istakli 

nekoliko kriterijuma rspoznavanja između ova dva tipa medija: namera da se plasiraju informacije, urednička kontrola, 

uticaj na javnost, dosezanje do velikog broja ljudi. U obzir se uzima i percepcija korisnika da li neki sajt posmatraju 

kao medij ili ne. Hoće li u pomenutom odnosu snaga tradicionalni medijii opstati? Stav većine učesnika radionice bio 

je da će tradicionalni mediji opstati, ali ako budu koristili nove medije. Baš kao što je telegraf u početku uplašio 

izdavače novina, dok nisu shvatili da je to najbolje što im se dogodilo. Na kraju, otkrića „Vikiliksa“ objavljena su u 

najuglednijim svetskim novinama („Njujork tajmsu“, „Gardijanu“...). Time su dobila veću popularnost, značaj i 

kredibilitet nego da su se pojavila samo na blogu.  



(Politika, 02/06/2011) 

 

Promocija internet portala RecSerbia 

 

Internet portal RecSerbia www.recserbia.rs je zamišljen kao svojevrsni info servis i medijska podrška reciklažnom 

sektoru u Srbiji. Nosioci projekta su Inicijativa za demokratsku tranziciju (DTI) i Centar za razvoj socijalnog 

preduzetništva (CRSP) iz Beograda. Projekat je realizovan zahvaljujući sredstvima USAID Projekta za razvoj 

konkurentnosti Srbije. Medijski partner portala RecSerbia je Medija centar Beograd.  

(Medija centar, 07/06/2011) 

 

SES Astra, deo kompanije SES, potpisala je ugovor sa Telekomom Srbija, koji reguliše dostribuciju srpskih medijskih 

javnih servisa, RTS Sat i Radio Beograd, na teritoriji Srbije putem sistema Direct-to-Home. Kanali se tako od 1. juna 

distribuiraju besplatno preko Astrine orbitalne pozicije. 

(Pregled, 08/06/2011) 

Ostalo 

 

Naš poznati dizajner Zvonko Marković nedavno je počeo da radi kao stilista na Televiziji B92 za novi jutarnji 

program.  

(Blic, 02/06/2011) 

 

Građani trsteničke opštine koji nemaju kablovsku televiziju nisu mogli da prate lokalnu RTV, jer se program emituje 

sa predajnika u Kraljevu. Zato je, prema rečima predsednika opštine Stevana Đakovića, postignut dogovor sa 

Eparhijom žičkom i TV Logos da se na 12 kanalu VHF područja reemituju emisije „Raskršća“ i „Vesti“. Predsednik 

Đaković najavljuje i celodnevni program RTV Trstenik na ovom kanalu.  

(Pravda, 06/06/2011) 

 

U Bijelom Polju održan je međunarodni naučni skup Četvrti crnogorski medijski dijalozi, na kojem je učestvovalo više 

od 30 učesnika iz Crne Gore, Srbije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Makedonije i Ukrajine. Teme skupa bile su 

„Digitalizacija medija“, „Djeca i mediji“,„Medijska koncentracija“ i „Autorska prava u medijima“.  

(Danas - Sandžak, 03/06/2011) 

Izdanje broj 5 

25. maj – 8. jun 2011. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



 Skraćenice ‐ www.mc.rs/medijski‐ambijent.2313.html#103915  

 Više o rubrikama biltena ‐ www.mc.rs/14‐dana‐u‐medijima‐skracenice‐i‐rubrike.2313.html  

 Arhiva biltena ‐ www.mc.rs/14‐dana‐u‐medijima‐arhiva.2355.html  

 Početna strana biltena ‐ www.mc.rs/14‐dana‐u‐medijima.2210.html  

 
 
„14 dana u medijima“ uređuju Marin i Goran Cetinić koje možete kontaktirati putem mail adrese 
goran.cetinic@gmail.com. 

„14 dana u medijima“ predstavlja sažeti prikaz pisanja medija o situaciji u medijima. Nastao je sa ciljem da registruje 
informacije o medijima objavljene u prethodnih 14 dana u Srbiji, sažete tako da prenesu suštinu medijskih tekstova i 
grupisane u tematske celine. Urednici prenose vesti ne menjajući suštinu pisanja medija o medijima. Za čitaoce 
zainteresovane za kompletan objavljen tekst, navodi se izvor i datum objavljivanja. 
 

. 
Ovaj bilten vesti realizovan je zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj 
(USAID). Sadržaj biltena je isključiva odgovornost autora i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a. 

 
 


