
BEZ VELIKIH TEMA 
 
(FoNet) - Štampani mediji se tokom predizborne kampanje nisu bavili 
"velikim temama", kao što su ekonomija, privreda, evropske 
integracije, Kosovo i penzioni fondovi, a ni onda, kada su ih 
pojedini političari sami pominjali, nisu izlazile iz okvira 
političke propagande, pokazao je medijski monitoring Fondacije 
"Konrad Adenauer". 
 
"Glavna tema štampanih medija bile su postizborna matematika i 
koalicioni potencijali stranaka", rekla je koordinatorka monitoringa 
Tamara Skrozza na pres konferenciji. Sve ostalo se, prema njenim 
rečima, svelo na "ono famozno 'praćenje' izbora, mada posao novinara 
nije da bilo koga 'prate'". Ona je naglasila da je u nekim medijima 
primećena i vidna pristrasnost. 
 
"U periodu od aprila do maja", napomenula je, "dnevnici Blic i Pres 
su bili izuzetno pristrasni i mnogo više prostora posvećivali 
Demokratskoj stranci nego ostalim učesnicima na izborima". Kao 
pozitivan primer navela je list Danas, koji je na "izbornim" 
stranicama predstavio program svake stranke, njihov izborni budžet, 
broj članova i broj poslaničkih mesta u prethodnom sazivu Skupštine. 
Prema njenim rečima, tabloid Kurir se "istakao duhovitošću" jer je, 
u vreme predizborne tišine, objavio vest o otvaranju jedne 
saobraćajnice, ali su na fotografiji lica prisutnih političara bila 
zacrnjena. 
 
Kao primer "nedopustivog novinarstva", ona je navela intervju sa 
potpredsednikom DS Draganom Šutanovcem, kome je u jednim dnevnim 
novinama, kao prvo, bilo postavljeno pitanje koliko će DS osvojiti 
glasova na izborima. 
"To bi u novinarskim školama trebalo da bude navedeno kao primer 
nečega što je nedopustivo, i kao prosto pitanje, a kamoli da se u 
predizbornoj kampanji takvo pitanje postavi jednom od najviših 
funkcionera vladajuće stranke", istakla je Skrozza. 
 
Govoreći o predizbornoj kampanji na društvenim mrežama, Marko 
Nedeljković je ocenio da je kampanja na Fejsbuku i Tviteru bila 
"neinventivna, neubedljiva i jednolična". 
"Društvene mreže su se koristile kao puko sredstvo za propagandu i 
samopromociju", rekao je Nedeljković. 
 
Profesor FPN Miroljub Radojković je podsetio da je Savet RRA "u 
poslednji čas" zabranio kablovsku distribuciju televizija iz 
okruženja, navodno zbog predizborne tišine. Ali, dodao je on, RRA 
nije reagovala kada je predsednički kandidat, uprkos obavezujućem 
uputstvu RRA da kandidati ne smeju da učestvuju u zabavnim 
programima, gostovao na TV Prva u tok šou emisiji koja je, samo zbog 
toga, to veče promenila špicu i naziv, pa je postala informativna. 


